Ze względu na występujące w ciągu 3 lat przejęcia i fuzje, zawieszenia działalności i rezygnacje z członkostwa, obecna liczba firm należących do organizacji nie jest sumą liczby członków z poprzedniego okresu sprawozdawczego i firm nowoprzyjętych.
Jest gwarantem szybkiego dostarczania informacji firmom członkowskim, zapewnia bazę techniczną i organizacyjną dla spotkań i projektów, w które zaangażowani są przedstawiciele organów związku, grup roboczych, reprezentanci firm. W latach 2018-2020 biuro tworzyły:
Ze względu na występujące w ciągu 3 lat przejęcia i fuzje, zawieszenia działalności i rezygnacje z członkostwa, obecna liczba firm należących do organizacji nie jest sumą liczby członków z poprzedniego okresu sprawozdawczego i firm nowoprzyjętych.
Firmy tworzące związek reprezentują łącznie 560 marek kosmetycznych i zatrudniają blisko 30 000 osób.
Zrzeszamy i działamy na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych.
Bardzo ważnym elementem naszego funkcjonowania jest gromadzenie ekspertyzy i wspólne wypracowywanie rozwiązań. Robimy to na forum grup roboczych – cyklicznych spotkań profesjonalistów z różnych dziedzin, zatrudnionych w firmach członkowskich.
Celem funkcjonowania grup roboczych jest skuteczne rozwiązywanie problemów branży, a także wypracowanie szczegółów technicznych różnych projektów podejmowanych przez związek. To również świetna okazja do wymiany doświadczeń. Uczestnicy grup zgłaszają bieżące problemy, wymagające działań na poziomie organizacji i całej branży.
To tu tworzymy opinie i stanowiska związku, które następnie przedstawiamy na różnych forach legislacyjnych w Polsce i UE. W okresie pandemii wszystkie spotkania grup roboczych odbywały się online.
Monitoruje, analizuje i opiniuje akty prawne i wypracowuje stanowiska nt. proponowanych i obowiązujących zapisów prawa sektorowego oraz wszystkich innych obszarów, wpływających na branżę.
12 spotkań
Pracuje nad zagadnieniami dotyczącymi składników produktów kosmetycznych. Jej celem jest analiza i opiniowanie aktów prawnych i szerokie informowanie firm członkowskich o aktualnym stanie prac techniczno-legislacyjnych w zakresie składników produktów kosmetycznych.
14 spotkań
Działa w obszarze współregulacji dotyczących komunikacji marketingowej i metodologii potwierdzania deklaracji. Wypracowuje stanowiska w obszarze dobrych praktyk tworzenia rzetelnej komunikacji marketingowej. Jest również platformą wymiany doświadczeń i stanowisk specjalistów z działów technicznych i marketingu.
10 spotkań
To grupa strategiczna, powstała w 2020 roku, której zadaniem jest wskazywanie priorytetów dla działań związku w zakresie nowej polityki środowiskowej – Europejskiego Zielonego Ładu. Ocenia, które elementy unijnej polityki mają kluczowe znaczenie dla branży kosmetycznej w Polsce. Jest głównym doradcą związku w wyborze kluczowych obszarów działań z zakresu Zielonego Ładu.
1 spotkanie
Koncentruje się na obszarach Zielonego Ładu, związanych z zarządzaniem opakowaniami z różnych grup materiałowych: tworzyw sztucznych, papieru i szkła. Kluczowe zadania grupy to mapowanie wyzwań w realizacji celów Strategii Plastikowej i innych wymagań Zielonego Ładu oraz proponowanie planu działań, który ułatwia ich realizację. Wskazuje także dobre praktyki w zakresie zrównoważonych opakowań. W jej pracach biorą udział producenci opakowań i producenci kosmetyków.
6 spotkań
Grupa Robocza Ocena Bezpieczeństwa została utworzona jako grupa lustrzana podgrup Komisji UE i Cosmetics Europe w ramach przygotowań do wdrożenia rozporządzenia 1223/2009.
Grupa OB wypracowywała stanowiska Związku do projektu wytycznych do załącznika I. Następnie Grupa opracowała ramową dokumentację produktu kosmetycznego w celach edukacyjnych.
Po zakończeniu prac nad wdrożeniem rozporządzenia 1223/2009/WE Grupa OB została przekształcona w grupę Ad Hoc, która spotyka się w razie potrzeby w zależności od agendy techniczno-legislacyjnej.
3 spotkania